Katalogy virtuálních asistentek

Měla by být virtuální asistentka zapsaná v katalogu VA a ve kterém? Podívejme se společně na výhody členství v profesních katalozích a zásady jejich výběru.
Katalogy virtuálních asistentek

V začátku podnikání je těžké zorientovat se v množství různých profesních katalogů. Většina z nich je placená a každý z nich nás přesvědčuje, že právě bez něj se v podnikání neprosadíme. Je ale nutné být součástí profesních katalogů? A k čemu přihlédnout při jejich výběru?

Katalogy virtuálních asistentek jsou online platformy, které nabízí přehledné profily odbornic s informacemi o jejich dovednostech a zkušenostech. Podnikatelé v nich mohou snadno najít vhodnou profesionální podporu, která nejlépe vyhovuje specifickým potřebám podnikání.

Jaké výhody může mít členství v katalogu?

  • Katalogy mají často vyšší návštěvnost a umožňují vám tak být více vidět a oslovit klienty, kteří by vás jinak nemuseli najít.
  • Získání zpětného odkazu na vaše webové stránky zlepšuje SEO (optimalizaci pro vyhledávače) a může zvýšit návštěvnost vašich stránek.
  • Zařazení do katalogu může zvýšit vaši důvěryhodnost a vnímanou profesionalitu.
  • Katalogy často poskytují příležitosti k networkingu a spolupráci s ostatními profesionály ve vašem oboru.

Kolik v průměru stojí roční členství?

Pokud uvažujete o zařazení do některého z katalogů online asistentek, jistě vás bude zajímat, kolik za takovou službu zaplatíte. V České republice jsou rozdíly v cenách značné, v některých členství stojí v řádech tisíců, jinde je zcela zdarma.

Níže je uveden přehled dostupných katalogů VA v českém prostředí včetně ročního členství:

NázevCena za rokOdkaz
Virtuální asistentkyzdarmahttps://virtualni-asistentky.cz/
Barterový katalog790 Kčhttps://barterovykatalog.cz/
Katalog virtuálních asistentek1400 Kčhttps://www.lektorum.cz/
Najdi asistentku1990 Kčhttps://najdiasistentku.cz/
Na volné noze5929 Kčhttps://navolnenoze.cz/

Jak si vybrat profesní katalog?

Při výběru profesního katalogu pro virtuální asistentky bychom se především měli zamyslet, jakým způsobem bude potenciální zákazník na internetu vyhledávat. Určíme si klíčová slova pro naše služby, která by mohl použít a zadáme je do vyhledávače. Katalog, jenž se nám zobrazí na prvních místech, je ten, v němž chceme být.

Některé katalogy fungují také komunitně, zapojené online specialistky tak mají možnost si díky katalogu nejen zvýšit viditelnost, ale především podpořit svůj profesní růst.

V kolika katalozích být?

Nejdůležitějším ukazatelem je cesta zákazníka. Projdeme-li si ji u svých hlavních služeb, zjistíme, zda je všechny pokrývá jeden, nebo je potřeba být ve více katalozích.

Nesmíme však také zapomínat na předem stanovený rozpočet. Pokud máme prostředky, můžeme být zapsaní ve všech. V opačném případě využijeme katalogy bezplatné, případně zvolíme jinou variantu sebepropagace. Lze využít sociální sítě (jako jsou LinkedIN, Facebook, Instagram nebo mezi mladými populární TikTok), profesní profily na Seznamu a Googlu (Google business profile, Firmy.cz) či vlastní webové stránky.

Není důležité, v kolika profesních katalozích jsme zapsaní, je však důležité být v těch správných, které se zobrazují naší cílové skupině ve vyhledávání. Svůj výběr důkladně zvažte a investujte pouze do takových katalogů, které vám přinesou skutečnou hodnotu. Pokud v začátku podnikání či výběru profesního katalogu stále tápete, neváhejte se na mě obrátit a využít mých služeb mentoringu a koučinku.

Přejít nahoru